Aldesa zbuduje intermodalną i logistyczną platformę w Vitoria-Gasteiz

Aldesa - Aldesa zbuduje intermodalną i logistyczną platformę w Vitoria-Gasteiz

Aldesa zawarła umowę z Adif, której wartość szacowana jest na 27,4 milionów euro

Grupa Aldesa podpisała nowy kontrakt w branży kolejowej, którego wartość szacowana jest na 27,4 miliony euro. Tandem tworzony przez należące do Grupy spółki, Coalvi i Aldesa, będzie odpowiedzialny za realizację prac budowlanych nad platformą intermodalną i logistyczną w Júndiz (Vitoria) oraz jej połączeniem z korytarzem atlantyckim w standardowej szerokości toru. Będzie to stanowić pierwszy etap projektu, którego czas realizacji przewidziano na około 16 miesięcy.

Zarząd spółki Adif zawarł umowę z Grupą na realizację pierwszego etapu projektu, który stopniowo przekształci platformę intermodalną i logistyczną w Júndiz w interoperacyjną platformę logistyczną, która jako pierwsza w Hiszpanii zostanie połączona z korytarzem atlantyckim w standardowej szerokości toru.

Projekt obejmuje zwiększenie z trzech do czterech liczby torów w instalacji technicznej, gdzie w dwóch z nich zastosowana zostanie mieszana szerokość toru. Ponadto przewidywane jest powstanie nowego modułu intermodalnego z dwoma torami przed kozłem oporowym, mieszaną szerokością toru i torami bezpodsypkowymi, obsługiwanym przez suwnice bramowe, jak również nowe drogi dojazdowe do terminalu intermodalnego. Obecne rozjazdy zostaną zastąpione rozjazdami o mieszanej szerokości toru, które będą stosowane na przyszłych etapach rozbudowy terminalu. Nowy moduł intermodalny zachowa obecny tor 9 przy koźle oporowym obok płyty betonowej, również do prac załadunkowych i rozładunkowych kontenerów, obsługiwany przez reach stacker. Długość użytkowa torów instalacji technicznej przekroczy 750 metrów, z kolei długość stacji rozrządowej wyniesie 460 metrów.

Grupa Aldesa ma bogate doświadczenie w realizacji projektów kolejowych zarówno w kraju jak i za granicą. Obecnie w Bratysławie (Słowacja) Aldesa jest w trakcie realizacji rozbudowy linii tramwajowej, której wartość szacowana jest na 74,6 mln euro, a w Polsce została jej powierzona przebudowa 50-kilometrowego odcinka linii kolejowej nr 38 na trasie Ełk – Korsze, której wartość wynosi 69,8 mln euro (wartość kontraktu może wzrosnąć nawet do 144,2 mln euro jeśli, na życzenie klienta, uwzględnione zostaną dwie opcje rozbudowy). W samej Hiszpanii Aldesa zrealizowała różnorodne projekty w korytarzu śródziemnomorskim, w tym 62-kilometrowy odcinek w prowincji Tarragona za ponad 110 mln euro.