Aldesa podpisała umowę na budowę odcinka drogi ekspresowej S17 Piaski – Łopiennik
W dniu 27 września 2024 roku, w obecności Ministra Infrastruktury Dariusza Klimczaka, podpisano umowę na projekt i budowę ponad 16-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S17, między Piaskami a Łopiennikiem. Inwestycja o wartości około 810 mln złotych obejmie realizację kluczowej infrastruktury na Lubelszczyźnie.
Umowę zawarły spółki z grupy Aldesa w Polsce, reprezentowane przez Dyrektora Generalnego, Rafała Kańskiego, oraz lubelski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), na czele którego stoi Janusz Pachla.
Projekt zakłada budowę nowego odcinka trasy S17 równolegle do istniejącej drogi krajowej nr 17. W ramach inwestycji przebudowany zostanie węzeł Piaski Wschód, łączący drogę ekspresową S17 z trasą S12 Piaski – Dorohusk, a także powstaną trzy nowe węzły drogowe: Piaski Południe, Fajsławice oraz Łopiennik. Celem projektu jest usprawnienie ruchu oraz podniesienie bezpieczeństwa na tym odcinku.
„Budowa tego odcinka S17 to dla nas nie tylko ważne wyzwanie, ale i dowód zaufania do naszych wcześniejszych realizacji. Dzięki temu projektowi możemy znacząco przyczynić się do rozwoju infrastruktury w regionie” – powiedział Rafał Kański, Dyrektor Generalny Aldesa Polska. „Czeka nas intensywna praca, ale dzięki zaangażowaniu całego zespołu, jesteśmy gotowi sprostać temu wyzwaniu” – dodał.
Nowy odcinek drogi S17 będzie dwujezdniową trasą z drogami serwisowymi dla ruchu lokalnego, obiektami inżynieryjnymi, systemem odwadniania oraz oświetleniem na węzłach drogowych. Projekt przewiduje także instalację urządzeń ochrony środowiska, w tym ekranów akustycznych i przejść dla zwierząt, a także wdrożenie zaawansowanego systemu zarządzania ruchem.
Odcinek Piaski – Łopiennik stanowi część większego projektu trasy S17, łączącego Piaski
z Hrebennem.